Vaikuttavaa markkinointia

Esittely

Digimarkkinoinnin tavoitteena on lisätä yrityksesi myyntiä aktiivisilla toimenpiteillä ja varmistaa näkyvyytesi verkossa silloin, kun asiakas etsii tarjoamiasi palveluja.

Autamme sinua mainosten suunnittelussa, kampanjan tavoitteiden määrittämisessä, kanavien valitsemisessa ja viestin kohdentamisessa. Olemme luottokumppanisi myös silloin, kun tahdot saavuttaa orgaanista näkyvyyttä hakukoneoptimoinnilla tai mitata kampanjasi vaikuttavuutta analytiikan keinoin.

Google-mainonta

Googlesta on tullut kiinteä osa jokapäiväistä elämäämme. Kun ongelma ilmaantuu, suuntaamme rutiininomaisesti etsimään vastausta hakukoneesta. Alusta, joka yhdistää kysymykset ja vastaukset, tarjoaa loistavia mahdollisuuksia myös liiketoiminnan näkökulmasta. Hyvin kohdennetun Google-mainoksen ominaispiirre onkin se, että maksat vain palveluistasi lähtökohtaisesti kiinnostuneiden käyttäjien tavoittamisesta. Sinun ei siis välttämättä tarvitse luoda kysyntää. Riittää, kun esität oikean ratkaisun oikealle kohderyhmälle. 

Digimarkkinoinnin näkökulmasta oikean ratkaisun esittäminen oikealle kohderyhmälle edellyttää kahdessa asiassa onnistumista: (1) mainoksen sisällössä ja (2) kampanjan kohdentamisessa.

Mainoksen sisältö

Tarkoituksenmukainen mainoksen sisältö riippuu mainoksen tyypistä. Mainostyyppejä ovat esimerkiksi hakutulos, näytteillepano (display) ja video. Hakutulos on usein tehokkain tapa tavoittaa ostovalmiita asiakkaita. Toisaalta video mahdollistaa audiovisuaalisten tehokeinojen hyödyntämisen yrityksen tai palvelun esittelyssä. Näytteillepano asiakaskuntasi suosimilla verkkosivustoilla on puolestaan keino saavuttaa uskottavuutta ja luottamusta. Joskus kampanjaan kannattaa sisällyttää useampia erilaisia mainostyyppejä. Potkua Pisnekseen auttaa sinua soveltuvien mainostyyppien valitsemisessa ja sisällön tuottamisessa.

Kampanjan kohdentaminen

Kampanjan kohdentaminen on mahdollista esimerkiksi iän, sukupuolen, asuinpaikan, kiinnostuksen kohteiden ja käyttäytymisen perusteella. Kohdentamiseen kuuluu myös avainsanojen määrittäminen. Avainsanalla tarkoitetaan hakutermejä, joita asiakkaasi todennäköisesti käyttäisivät etsiessään ratkaisua ongelmaansa. Kohdentamisesta päätettäessä on pohdittava, mitä potentiaalinen asiakas kuulee, näkee ja ajattelee.

Facebook-mainonta

Facebook-mainokset avaavat sinulle oven miljoonien käyttäjien ruuduille. Autamme sinua suunnittelemaan vaikuttavan mainoksen, hyödyntämään Facebookin monipuolisia kohdennustyökaluja ja analysoimaan tuloksia. Alustan vahvuus on sen algoritmeissa, jotka jatkuvasti oppivat palvelun käyttäjistä uutta. Algoritmit tietävät käyttäjien kiinnostuksen kohteista, käyttäytymisestä ja jopa elämäntapahtumista. Mahdollisuutesi ovat lukemattomat!

Facebook – tai tarkemmin ottaen Meta – omistaa myös Instagramin. Halutessasi voit siis ulottaa kampanjasi myös maailman suosituimpaan sosiaaliseen kuvapalveluun. Teemme myös yksinomaan Instagramiin suunnattuja kampanjoita silloin, kun se kohderyhmän kannalta on järkevää. Autamme sinua tekemään valinnan alustojen välillä.

Facebookissa ja Instagramissa mainostamisen kustannukset joustavat tavoitteidesi ja resurssiesi mukaan. Voit aloittaa kokeiluluonteisen mainoskampanjan jopa alle sadalla eurolla. Kuten aina, myös Facebookissa ja Instagramissa mainostamisen kustannustehokkuus on helppo varmistaa asianmukaisilla konversio- ja analytiikkatyökaluilla.

Analytiikka

Digimarkkinoinnissa onnistuminen edellyttää tiedolla johtamista. Olennaisten tietojen kokoaminen, vertaaminen ja tulkitseminen on mahdollista, kun analytiikka on huomioitu markkinointikampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa. 

Tiimimme integroi kampanjasi markkinoiden parhaisiin analytiikkatyökaluihin, tekee kertyneen datan pohjalta tarpeelliset johtopäätökset ja esittää sinulle konkreettiset kehittämistoimet vaikuttavuuden lisäämiseksi entisestään. 

Analytiikkapalvelumme soveltuu erityisesti Google-, Facebook- ja Instagram-markkinoinnin tukipalveluksi. Lisäksi palvelu on sovitettavissa verkkosivuprojekteihin sekä yleiseen liiketoiminnan kehittämiseen.

Sisällöntuotanto

Digimarkkinoinnin tärkein resurssi on mainoksen sisältö. Kampanjan kohdentamisesta tai budjetin optimoinnista ei ole hyötyä, jos mainos on tylsä eikä siten ansaitse tavoitellun kohderyhmän huomiota.

Potkua Pisnekseen tuottaa yhdessä laajan yhteistyökumppaniverkostonsa kanssa sinulle niin teksti-, kuva- kuin videomateriaalitkin. 

Kiinnostuitko?

Jätä tarjouspyyntö, niin palaamme asiaan pian.