Opas sisällön tekemiseen

Lyhyt opas sisällön tekemiseen Facebook sivuilla

Facebook opas

Facebook opas on Potkua Pisnekseen Oy:n tekemä työkalu kaikille, ketkä haluavat kehittää Facebook-sivuaan. Oppaassa avaamme meidän ajatuksia ja näkökulmia sisällön tuottamiseen. Ne voivat tuoda lukijalle uusia näkökulmia ja tehdä sivun ylläpitämisestä ammattimaisempaa. Tässä blogissa avaamme muutamia kappaleita oppaasta. Toivomme näiden innostavan lukijoita tuottamaan enemmän sisältöä, joka kiinnostaa lukijoita.

Strategia

Strategialla saadaan sisältöön tuloksellisuutta. Me teemme strategiat tavoitteiden pohjalta. Onnistunut markkinointi tekee myynnin työn helpommaksi. Sillä tuotetaan tietoa ja herätetään huomiota kohderyhmässä. Kohderyhmästä vain osa on potentiaalisia asiakkaita ja vielä pienempi osa on valmiita ostamaan heti. Ihmiset, jotka ovat tehneet jo päätöksen, etsivät jo mistä hankkia tuotteen tai palvelun. Valintaan vaikuttaa moni asia, ja mitä paremmin nämä asiat saatetaan ihmisten tietoon, sitä paremmat mahdollisuudet on saada asiakas ostamaan meiltä. Ennen kuin alamme tekemään strategiaa, tutkimme kilpailijoiden tekemisen. Opimme nopeasti, mitä tehdään, mitä ei pitäisi tehdä ja mitä puuttuu. Lähdemme rakentamaan strategiaa hyödyntäen löydettyjä puutteita. Strategiassa tulisi olla näkyvyyttä, asiakkuuksia ja myyntiä lisääviä menetelmiä.

Facebook opas yrittäjän apuvälineenä

Facebook opas on myös oivallinen apuväline yleisesti digitaalista markkinointisisältöä luotaessa. Siitä voi tarkistaa tärkeimmät pääkohdat omaan strategiaan, markkinointisuunnitelmaan ja mainontaan. Se ei ole täydellinen opas, jolla saat kaiken tapahtumaan kuin taikaiskusta. Se on suunniteltu auttamaan lukijaa miettimään Facebook julkaisujen tuottamista tavoitteellisesti ja eri näkökulmista. Se voi auttaa sinua ajattelemaan kohderyhmääsi yleisönä ja auttaa kohdentamisessa.  Mukana on myös konkretiaa ja vinkkejä missä julkaisuja kannattaa suunnitella.

Analyysi

Analyysi omasta markkinoinnista ja kilpailijoiden markkinoinnista on kaiken pohjana. Tähän kannattaa panostaa, kun tilanne on selviää, tiedät jo mitä seuraavaksi pitää tehdä. Analyysin voi myös tehdä itse. Kerää yhdelle A4 sivulle markkinointisi ja sähköinen viestintä, vaikkapa ranskalaisilla viivoilla. Seuraavaksi käy läpi ne kolmesta näkökulmasta. Tuoko ne näkyvyyttä,  mahdollisuuksia (liidejä) ja myyntiä? Potkua Pisnekseen Oy tekee analyysin sinun tilanteestasi maksutta. Analyysi tehdään noin 10-30 minuutin puhelun aikana. Kerromme samalla jo mitä meidän mielestä on oikein tehtyä ja mitä voisi vielä muuttaa tai tehdä lisää. Olemme myös pientä korvausta vastaan myyneet valmiita strategia papereita, joissa on lyhyesti kartoitettu kilpailijoiden tilannetta. Strategia tuo sinulle tiekartan tulokselliseen markkinointiin. Lisää vinkkejä tietoa markkinoinnista Facebook-sivullamme.

Ota yhteyttä ja varaa maksuton analyysi!

Sisällys

Viimeisimmät julkaisut